מעבדה לתיקון מקים

תיקונים במקבוק יכולים לנוע מתיקונים פשוטים כגון החלפת זכוכית מסך סדוקה או החלפת סוללה, ועד תיקונים מורכבים כמו נזק מנוזלים ותקלות בלוג'יק בורד (לח האם של המחשב). במאמר זה נעבור על כמה תקלות נפוצות במחשבי מקבוק, ומה האופציות הקיימות לתיקון תקלות אלו.

אחת מהתקלות הנפוצות ביותר במחשבי מקבוק הוא מסך סדוק או שבור. תקלה זו יכול להגרם ממספר סיבות, כמו נפילה של המחשב על הרצפה, או אפילו סגירת המחשב עם משהו בתוכו שפוגע במסך. העיצוב והבנייה הייחודיים של מסך המקבוק (כבלי האינווטר, הפלאש דרייב המובנה, הייחודיות של מסך ה-Retina ועוד) הופכים החלפת מסך כזה לעבודה מאתגרת, ויש להשאיר אותה בידי טכנאי מקצועי. עלות התיקון או ההחלפה של המסך משתנים בהתאם לאופי התקלה והמודל הספציפי של המחשב.  יש לזכור שבגלל הבנייה הייחודית החלפת מסך יכולה להיות תיקון יקר למדי. עובדה זו רק מדגישה את הצורך לפנות למעבדה מקצועית – רק מעבדה שמתמחה בתיקוני מקבוק תבצע תיקון מהיר ויעיל, מה שיעזור להוזיל עלויות.

מעבדה תיקונים מקים – תיקון מקבוק – תיקון איימק – תיקון מקפרו

תקלה נפוצה נוספת היא סוללה גמורה. לאורך זמן סוללת המחשב תאבד מכוחה, ויהיה צורך להחליפה. בעיה זו תבוא לידי ביטוי בחיי סוללה קצרים מהרגיל, ואף במצבים בהם המחשב נכבה בפתאומיות כיוון שהסוללה נגמרה. החלפת סוללה הינו תיקון פשוט, ויבוצע על ידי טכנאי מקבוק מקצועי.

נזק מנוזלים הינו בעיה נוספת הנפוצה בקרב משתמשי מקבוק. לכולנו יש רגעים של חוסר תשומת לב בהם אנחנו שופכים מים או קפה על המחשב. תיקון נזק כזה יכול להיות מסובך, כיוון שהנוזלים שחדרו למחשב יכולים לפגוע בלוח האם עצמו (הלוג'יק בורד) – כשלוח זה בעצם שולט בכול הפעילות האלקטרונית של המחשב. אם אתם חושדים שיש לכם נזק נוזלים במחשב, מומלץ לפנות למעבדה המתמחית בתיקון מקבוק.

ואם כבר מדברים על לוח האם: הלוג'יק בורד של המק הוא לב המחשב. אם הוא כושל, המחשב פשוט לא יעבוד. תיקוני לוג'יק בורד הם תיקונים מורכבים, ויש להשאיר אותם בידיים של טכנאי מקצועי המיומן בתיקוני מק. עלות תיקון כזה תשתנה בהתאם למידת הנזק שנגרם, ולפי המודל הספציפי של המחשב. גם פה פנייה למעבדה מקצועית תעזור להוזיל עלויות. מעבדה שלא מתמחה בתיקוני מקבוק יכולה להעריך לא נכון את הנזק, מה שיגרום לביצוע תיקון יקר ומיותר. יש גם לזכור שתיקונים מורכבים דורשים שליטה מלאה בעבודה עם החומרה של המחשב. רק פנייה למעבדה מקצועית תבטיח שלא ייגרם נזק למחשב בזמן התיקון.

חלקים נוספים במחשב המקבוק שדורשים לעיתים תיקון הם המקלדת, הטראקפד (משטח העכבר המובנה) והרמקולים של המחשב. לרוב בעיות עם חלקים אלו ידרשו החלפה של החלק הפגום. גם פה מומלץ לפנות לטכנאי מקצועי.  החלפה של חלקים אלו היא אמנם תיקון יחסית פשוט, אך כמו שכבר הדגשנו, העיצוב הייחודי של מחשבי המק דורש עבודה של טכנאי מיומן. מעבדות מחשבים רבות נותנות שירות של תיקוני מקבוק, אך במקרים רבים התיקונים לא מוצלחים ואף גורמים נזק נוסף.

כשאתם פונים למעבדה לתיקון המק שלכם, אנחנו ממליצים לבדוק 3 תחומים עיקריים:
אחד – וודאו שהמעבדה מכירה ושולטת בחומרה ובתוכנה של מודל המחשב הספציפי שלכם.  מעבדה מקצועית אמורה לדעת לתקן תקלות בכול סוגי מחשבי המק. שתיים – וודאו שלמעבדה יש יכולת להשיג חלפים איכותיים במחירים סבירים.  מעבדות רבות לא יודעות מאיפה להשיג חלקים איכותיים למק, מה שהופך את התיקון לארוך ויקר. לפני התיקון בדקו עם המעבדה מה תהיה עלות החלק החלופי, וכמובן האם היא נותנת לכם אחריות על חלק זה. ושלוש – וודאו שלמעבדה יש את הידע והיכולת לגבות את המידע שעל המחשב, ושהם אכן מבצעים גיבוי לפני התיקון. הדבר האחרון שנרצה הוא לקבל מחשב חזרה מתיקון, ולגלות שמידע חשוב חסר. כדאי גם לבדוק שהטכנאי שולט בכלי שיחזור מידע, אם חס וחלילה כן הולך לאיבוד מידע כלשהו במהלך התיקון.

כשזה מגיע לתקלות במחשבי מק, בין אם זו תקלה פשוטה או מורכבת, מומלץ תמיד לקחת את המחשב למעבדה המתמחית בתיקוני מקבוק. מחשבים איכותיים אלו דורשים ידע ספציפי, ושליטה מלאה הן בתוכנה והן בחומרה של המחשב.  רק מעבדה מקצועית תוכל להבטיח לכם תיקון יעיל, מהיר, ובעלות סבירה.

לשטף:
בלוג זה מבוסס על בינה מלאכותית ולא נועד בשום צורה להחליף ייעוץ פיננסי מקצועי מוסמך המכיר את המצב הכלכלי האישי שלך. במידה והינך זקוק לייעוץ מקצועי, פנה לקבלת עזרה מיועץ מקצועי לבחירתך . בעל האתר זה מתנער מכל אחריות לנזקים או הפסדים שעשויים להיגרם כתוצאה מהסתמכות על המידע המופיע באתר זה, או מקישורי  שותפים כלשהם שימוש מסחרי מכל סוג שהוא בחומרים הכלולים באתר זה אסור.